“Aku bukan seorang pendakwah tegar yang mulia hatinya. Aku melakukan dosa dan sedang memohon keampunan dari Dia. Hanya seorang gadis yang mahukan kehidupan yang bahagia. InsyaAllah =)

Thursday, October 04, 2012

tetaplah dengan ku

Mungkin pada aku,
kau seperti pena yang setia digenggaman
saat aku ingin mencoretkan rasa hati setiap hari.

Mungkin juga kau seperti selimut
yang setia menyelimuti diri ketika sejuk
yang mencengkam ulu hati dan nyamuk gatal
yang sentiasa menodai kulit mulusku.

Mungkin juga kau diibarat seperti talipon genggam
yang sentiasa ditangan walau dimana sahaja hatta
di masa lelapku jua..

Pernah ada yang bersedih
kerna tidak punya sahabat.

kau bertuah punya teman
untuk bergurau senda, berkongsi suka duka,
bercerita sinetron cinta di layar peti kaca
serta tempat untuk mendakap erat mesra.

Aku rasa kau perlu seseorang yang akan setia
meminjamkan bahunya di kala kau menangis
dan seseorang yang usap lembut bahu
demi untuk menenangkankau.
Adakah dia sahabat yang kau cari?
Aku bertanya dengan nada paling halus dan lembut,
adakah dia sahabat yang kau
cari bagi temani hari-hari indah kau?

Mungkin dia yang kau cari sebagai sahabat.
Mungkin dia yang ditakdirkan untuk menjadi teman.
Tuhan telah tentukan satu takdir
dimana kau akan temui dia
yang baik satu hari nanti, janji kau sabar.
Itu paling penting SABAR.

Aku akui aku seorang yang ceria dan nampak seperti seorang manusia yang tidak punya masalah tetapi aku manusia paling susah dapat sahabat. Sahabat yang tidak melihat dari kegembiraan sahaja tetapi berpaling meninggalkan kita dikala duka. Ramai yang ingin menjadi sahabat tetapi adakah kita dapat selongkar hati mereka untuk melihat sejauh mana keikhlasan mereka? Kalaulah aku dikurnia kuasa luarbiasa dapat baca isi hati, akulah manusia paling beruntung di dunia. Kalaulahkan.

alangkah manisnya jika dia yang kucup hangat pipi ketika duka mendatangkan, rangkul erat bahu yang lemah dihimpit dugaan, serta jari halus yang usap tangis setiap masa. Aku mohon teman itu yang aku dapat. Sahabat yang bergelak tawa saat berita gembira di sampaikan dan bukannya seorang yang tersenyum dengki di dalam hati.

dora, kau sihat hari ini?
dora, adakah aku yang kau cari di kala hari - hari bahagia mu?
Akukah yang kau singkir di kala kau temui kawan baru?

Lucu bila lebih banyak soalan daripada jawapan. Senangnya mengolah soalan daripada mencari jawapannya. Mungkin aku boleh guna fungsi salin dan tampal jawapan dari insan terdahulu. Lebih senang dari mencari jawapan sendiri tetapi kesannya pada kau, lu pikirlah sendiri.

shalizanis mariyanti dora,
aku mohon,
tetaplah denganku
tahan aku daripada jatuh,
genggam erat jemari aku,

pimpin aku, pandu aku, temani aku,
supaya aku bisa sampai ke hujung dunia.

jangan biar jambatan itu runtuh,
tolong, jangan biar aku jatuh.

teruslah teguh di sisi aku,
jangan kau goyah,
nanti aku yang lemah.
moga ada senyum pada bibir itu, moga ada tenang pada hati runsing itu, moga kau temui jua teman yang setia satu hari nanti.


p/s : nak jadi paracetamol leh ubati kamu saat kau deman. seperti ketika ini.

myy amieyra

time kasih sebab bace =)

No comments:

Post a Comment