“Aku bukan seorang pendakwah tegar yang mulia hatinya. Aku melakukan dosa dan sedang memohon keampunan dari Dia. Hanya seorang gadis yang mahukan kehidupan yang bahagia. InsyaAllah =)

Thursday, October 18, 2012

untuk kamu


Entry ini buat awak yang saya sayang,

Walau sesibuk mana pun, setiap hari saya akan berusaha curi masa untuk BERTANYAKAN KHABAR awak. jika tidak dapat bertemu sekalipun saya akan menghubungi awak. pertanyaan wajib yang sering terluah, sihat ke hari ni? dah makan lum? apa aktiviti hari ini? rasanya itu rutin seharian saya dengan awak, istilah tiada masa tak pernah wujud dalam perhubungan kita kan.

Saya cuba MEMAHAMI masalah awak samada besar atau pun kecil. selagi terdaya saya akan beri kata-kata perangsang dan semangat buat awak, sentiasa bersama dan menjadi PENDENGAR YANG BAIK di saat awak betul-betul memerlukan seseorang untuk mendengar segala keluhan, rintihan mahupun kesedihan. awak, awak jangan risau awak ada saya. saya sentiasa ada untuk awak. Ingatlah, hati kita akan bersatu dan segala keperitan yang ditanggung akan ditempuhi bersama. InsyaAllah.

Perkara yang paling saya tak suka MEMBANDINGKAN DIRI awak dengan orang lain. samalah halnya dengan saya, mana mungkin saya suka diperbandingkan dengan gadis-gadis lain, setiap manusia ada kekurangan dan keistimewaan tersendiri. lelaki bukanlah sempurna 100% jadi saya tak perlulah mengharap semua yang hebat dari seorang insan, mereka normal dan mempunyai kelebihan dan kelemahan. saya menerima diri awak seadanya, seikhlas hati saya. Tidak mengharapkan sesuatu diluar kemampuan apatah lagi ingin mengubah awak mengikut citarasa yang saya nak. bagi saya, awak dah cukup sempurna.

Saya bukan seorang yang PEMAKSA. tak perlulah saya mengongkong diri awak hinggakan awak merasa saya ni menyusahkan hidup awak. lagipun, awak perlukan masa untuk bersama teman-teman dan biarlah awak buat aktiviti yang awak suka. saya akan bersikap lebih bertolak ansur dalam sesetengah perkara dan yang paling penting saya takkan lakukan perkara yang awak tak suka lebih-lebih lagi yang boleh menyakitkan hati awak. itu janji saya.

Malam ini saya renungi kembali erti diri awak dalam hidup saya
Bukan untuk meragui keikhlasan hati awak
Apa yang telah awak berikan pada saya tiada ternilai

Mengenali awak adalah hal terindah dalam hidup saya.

awak terima kasih ye.

Awak, awak ingat tak satu hari, awak suruh saya dengar lagu ''ku ingin kamu''?  masa tu saya ade kelas. habis kelas je, terus saya dengar lagu ni. awak, saya menangis. menangis kerana terharu. tersentuh hati saya saat tu.

Awak, saya tahu. saya bukan lah seorang perempuan yang sempurna. saya punya banyak kelemahan dan saya juga ade kekurangan. saya tak kisah siapa awak. tapi yang penting pada saya, awak dapat terima saya apa adanya. awak dapat terima setiap kekurangan dan kelemahan pada diri saya ni. awak dapat bimbing saya. tu yang penting. yang lain saya tak kisah. rupa pangkat dan kedudukan tu hanya sementara. saya cuma ingin awak sempurnakan hidup saya. itu sahaja. andai jodoh tu ada antara kita. InsyaAllah. kita akan disatukan juga satu hari nanti. saya akan setia menanti.

Sekarang awak dah jauh dari saya, dah tak boleh nak kacau awak. awak tau, saya terlalu rindu untuk kacau awak, ingat dulu awak selalu kena cubit n tarik telinga kan. lagi satu, saya suke maen dengan rambut awak. bila saya buat camtu, awak terus berpaling ke arah saya, saya senyum, awak pun turut senyum. manis sangat senyuman awak masa tu. awak tau kenapa saya buat cam 2? sebab saya nak awak sentiasa ingat saat bersama saya.

Awak ingat lagi masa kita keluar bersama? pernah sekali saya merajuk dengan awak. awak tak pedulikan saya pun. tapi saya tak kisah sebab saya tahu saya yang salah. awak selalu cakap saya ni manja n suka merajuk. saya akui. itu sume sikap saya. awak tak suka kan? maaf. saat tu, awak banyak bersabar dengan sikap saya yang keanak-anakan. mesti awak kecewa dengan saya kan. saya mintak maaf.

14/5/2012, 12:31 saya mesej awak.

Saya tanya awak, kenapa tak datang kelas? awak cakap awak tak sihat. ok, saya terima. saya suruh awak makan ubat. lepas pada tu, awak terus terang. mesej tu buat saya sedih. saya menangis. saya tak nak kehilangan awak. semua orang dah tau, dan saya orang last awak bagitau. kenapa saya jadi orang last? saya sedih sangat. sedih sebab awak sorokkan sesuatu dari saya. saya ingatkan saya tempat pertama untuk awak kongsi suka dan duka. saya menangis dalam kelas tu jugak awak. saya betul-betul tak boleh tahan sebak n sedih masa tu. kak syah, terima ksih sebab pinjamkan bahu untuk myy, peluk n tenangkan myy masa tu.

Lepas kelas, awak col saya.

Awak tenangkan saya. awak cakap,

''jangan macam ni. hubungan kita tetap sama. kita hanya terpisah jarak je. jangan pikir bukan-bukan k. lau memang jodoh kita, sejauh mana pn kite berada, kita tetap akan bersama, tapi kalau bukan jodoh kita, walaupun duk dekat, akan terpisah juga" 

Sampai sekarang saya tetap pegang kata-kata tu. baru saya sedar, awak serba salah nak bagitau saya sebab awak taknak saya sedih. sebab tu jugak awak tak nak jumpa saya buat kali terakhir, awak tak sanggup saya tengok saya menangis. betul tak?

Tapi awak tetap buat saya sedih.

Awak, mulai sekarang
saya dah tak leh tengok awak depan mata saya lagi.
perhatikan awak, tengok senyuman awak, makan bersama.
banyak kenangan bersama awak kat sini.

Saya terlalu rindu saat tu.
kalau saya boleh putarkan masa
saya nak nikmati detik bersama awak.
sekejap pun jadi la.

Detik yang sungguh bermakna dalam hidup saya.


*Saya bukanlah penyair yang dapat membaitkan kata-kata nan indah, saya hanya insan biasa yang ingin berirama melalui kenangan buat awak yang terpenting dalam hidup saya.

saya ade soalan untuk awak,

Farhan bin zainudin, boleh awak lengkapkan kekurangan saya?

myy amieyra

time kasih sebab bace =)

No comments:

Post a Comment