“Aku bukan seorang pendakwah tegar yang mulia hatinya. Aku melakukan dosa dan sedang memohon keampunan dari Dia. Hanya seorang gadis yang mahukan kehidupan yang bahagia. InsyaAllah =)

Saturday, October 20, 2012

Bulan bintang

Aku rangkaikan kata, membentuk satu puisi, supaya nanti kau kau kau kau dan dia baca, biar dihayati dan rungkaikan sendiri.

Bila nanti kau pandang bulan

Dan nampak dia tersenyum indah,

Bila nanti kau pandang bulan,

Dan nampak bintang berkenyit di sebelah,

Bila nanti kau pandang bulan,

Dan nampak matahari ketawa megah

Di belakang,

Pejamkan mata mu,

Pejamkan mata,

Pejamkan,

Dan kau bayangkan diri kau bulan,

Yang cantik dengan keindahan,

Yang ditemani mesranya bintang,

Dan setianya matahari.

Itu lah kau yang sebenar.

Cantik bagai bulan,

Bahagia punya teman,

Riang ditemani pangeran;

Lihat,

Senyum kau indah,

Aku suka lihat. aku jujur.

Kita sahabat bukan? sahabat jauh. sahabat dalam Islam. kalaulah aku punya keberanian seperti merlin, pasti sahaja akan aku tegur diri kau dan aku kutip bintang jatuh supaya mampu beri cahaya pada persahabatan yang tertunda.

Tapi aku pengecut seperti nobita, tapi nobita juga punya rasa persahabatan yang tinggi. tegurlah aku.tegur aku. tegur aku. aku nantikan ia. dan kita jadikan ia rahsia. aku mohon. lupakan segala.kita saudara se-Islam, kami saudara, aku kau dia mereka semuanya saudara.. saudara selamanya.

Mungkin,

Saudara sampai syurga.


myy amieyra

Time kasih sebab bace =)

No comments:

Post a Comment