“Aku bukan seorang pendakwah tegar yang mulia hatinya. Aku melakukan dosa dan sedang memohon keampunan dari Dia. Hanya seorang gadis yang mahukan kehidupan yang bahagia. InsyaAllah =)

Monday, October 15, 2012

separuh sempurna

Aku masih lagi tegar berdiri. menjalani kehidupan sebagai seorang manusia yang tak punya apa, kosong sekosong-kosongnya, cuma sedang gigih mengejar menggapai mencapai segala apa yang mampu. dan aku pasti semua juga begitu.

Aku juga sangat teruja melihat mereka teruja. menjadi pemerhati manusia memang menyeronokkan. aku mampu tersenyum sinis melihat bodohnya perlakuan manusia. canggung seketika bila aku turut melakukan perkara bodoh tersebut. terasa macam aku sendiri turut sama menyiat kulit sendiri,dan turut sama menonjolkan kebodohan diri.

Aku bukan manusia yang jenis asyik mengecam kebodohan perilaku manusia. manusia itu memang diciptakan dengan ketidaksempurnaan. kalaulah manusia itu penuh sempurna perlu apa ilmu di dunia, perlu apa Allah letakkan manusia di muka bumi? perlu apa manusia belajar?

Memerhatikan manusia yang asyik melakonkan watak mereka, aku turut bangga dengan mereka yang begitu tegar menghulurkan salam persahabatan. mereka yang begitu lembut dalam memaafkan. mereka yang begitu pemurah dalam belajar. mereka yang begitu ceria bersama. yang begitu ikhlas menjalankan tanggungjawab. mereka yang sentiasa cuba ketepikan permusuhan. yang kuat membantu. mereka yang cuba melawan amarah dan yang terlalu suci dalam membenci.

dan buat aku rasa kerdil,rasa malu dengan kecacatan sendiri.

terima kasih kawan baru.

dan terkadang aku rasa hipokrit itu perlu. supaya kita dapat belajar. mana yang indah dan mana yang bohong.

dan origamikannya untuk dijadikan perisai besi. pendinding diri.

memang di bumi sentiasa terukir kekurangan dan separa-kesempurnaan.

habis berhenti.


myy amieyra

time kasih sebab bace =)

No comments:

Post a Comment