“Aku bukan seorang pendakwah tegar yang mulia hatinya. Aku melakukan dosa dan sedang memohon keampunan dari Dia. Hanya seorang gadis yang mahukan kehidupan yang bahagia. InsyaAllah =)

Friday, September 28, 2012

Duhai bunga manis

kelip-kelip api,
temanilah indah gelap malam,
wahai sang hati,
tinggi sungguh melonjak kegembiraan,
terbang lah terbang si rama-rama,
mencari indah sang bunga.

aku sang rerama indah.
kau sahabatku si bunga manis.
katakan saja katakan jiwa,
kau gembira tak terkata,
ucapkan saja ucapkan lidah,
rasa syukur ke tuhan yang esa,
Alhamdulillah.

kalau kau gembira di sana,
aku tika ini sedang tertawa,
kalau kau tersenyum di sana,
air mata aku bergenang sebak gembira,
kalau kau kata lupakan segala,
telah aku lupakan semua,
kalau kata mulakan persahabatan baru,
pasti saja aku turutkan.

kau tahu? persahabatan kita indah. persahabatan kita menggegar revolusi dunia. persahabatan kita romantis. kalah sang kekanda dan adinda. tertawalah dengan kata ini. kalau kau tanya aku kenapa, jawapan aku mudah. mana mungkin seteru jedi sekutu? mana mungkin ? aku bangga dengan kau. bangga. bangga. kerana telah kau runtuhkan tembok antara kita, dan kau hulurkan tangan kau, supaya dapat aku sambut. ah, bisa saja aku rasa dakapan kau.

kau tahu? persahabatan yang terjalin dari onak duri yang tajam melukakan itu, nikmatnya sangat indah tak mampu kau bayangkan. ini pengalaman pertama aku, untuk kau?

gadis cantik seperti kau dan aku, memang layak rasa bahagia. memang manis tersenyum bersama, memang padan jadi sahabat.

usah hirau segala cakap orang, usah pedulikan senjata manusia yang sememangnya tajam. kuatkan duhai hati, kosongkan fikiran kau dengan segala negatif perasaan, kembalikan dengan keceriaan dan senyuman mu yang menawan.

semoga saja persahabatan baru ini didoakan para malaikat, diraikan penduduk langit, diredhai Allah Taala. kalau kau tanya aku kenapa? sebab kita berdua mampu menggegarkan benteng nafsu hasad yang terlalu lama membelenggu kehidupan.

oh, iya. kita ikut cara kau. warnakan persahabatan kita dengan warna warna ceria. lupakan rasa hina atas kejahilan kita dahulu. hindarkan rasa hitam atas kain suci itu. dan boleh aku lakarkan dengan banyak warna pink? aku suka pink. ^^


mohon maaf tercuri pic kau.

myy amieyra

time kasih sebab bace =)

1 comment:

  1. bila baca entry ni, rasa indahnyaaa persabatan sis... sweet sangat... ^.^... Happy Friendship~

    ReplyDelete