“Aku bukan seorang pendakwah tegar yang mulia hatinya. Aku melakukan dosa dan sedang memohon keampunan dari Dia. Hanya seorang gadis yang mahukan kehidupan yang bahagia. InsyaAllah =)

Friday, September 14, 2012

Sucikan hati

Aku buat baik dengan orang, tapi orang itu mungkin tidak buat baik pada aku.
Aku tolong orang, orang itu mungkin tidak tolong aku. 

tapi aku yakin, satu hari dan satu masa nanti, 
Dia akan hantar orang lain yang aku sendiri tidak sangka yang akan berbuat baik dan tolong aku...
Itu aku yakin.

Ingin bersihkan hati.
Ingin sucikan segalanya
sentiasa bermotivasi dan terus ke hadapan.
Jangan lawan fikiran negatif, penuhkanlah minda dengan aspek positif  (kegembiraan, keseronokan, kebahagian)

Luangkan masa menenangkan fikiran cari kedamaian yang jauh dari mereka yang berhasad, dengki dan khianat.

Semakin banyak aku lawan, semakin banyaklah yang akan aku dapat.

Sesakit apa yang aku rasakan dalam hidupku, setiap kejahatan oleh manusia padaku bukan menjadi alasan bagiku untuk membalasnya, hadapilah dengan sabar.


Jangan biarkan ia melemahkan imanku..

Kerana Dia sentiasa bersama dengan orang-orang yang sabar dan sentiasa menolong orang-orang yang lemah dan teraniaya seperti aku.

p/s : mohon cakap depan-depan, tak baek cakap belakang k.

myy amieyra

Time kasih sebab bace =)

1 comment:

  1. betol2 kena byk sabar doa org yg sabar pasti termakbul

    ReplyDelete