“Aku bukan seorang pendakwah tegar yang mulia hatinya. Aku melakukan dosa dan sedang memohon keampunan dari Dia. Hanya seorang gadis yang mahukan kehidupan yang bahagia. InsyaAllah =)

Saturday, September 22, 2012

mimpi dan impian

mimpi bukan cuma khayalan
kerana mimpi mampu jadi realiti
mimpi itu cabaran
yang mahu kau genggam
dan aku,
tidak bodoh untuk biarkan
mimpi aku dirobek oleh mereka

belum cukup bodoh
sebab kalau bukan kerana mimpi
aku tidak berada di tahap ini.

persepsi mereka mengatakan
mimpi itu
hanya dongengan khayalan,

dungu,
mimpi itu tunjang kejayaan.

dan maaf
pastel warna aku
cuma milik aku
kau tak kan mampu sentuh.
dan kau tak kan pernah bisa
rosakkan lukisan mimpi
punya aku.

ini namanya segalaksi impian
kau tak kan faham kerana
mata kau ditutup segala realiti duniawi.

mimpi aku tak kan mati
dan tak kan pernah terhenti.
walau kau caci maki
atau kau lempar tahi.
kerana aku,
sang pemimpi tegar.
sungguh.

myy amieyra

time kasih sebab bace =)

No comments:

Post a Comment