“Aku bukan seorang pendakwah tegar yang mulia hatinya. Aku melakukan dosa dan sedang memohon keampunan dari Dia. Hanya seorang gadis yang mahukan kehidupan yang bahagia. InsyaAllah =)

Thursday, September 20, 2012

Lampau

Hari ini fikiranku tidak semena-mena
menyelak kembali helaian kisah lepas.
cuma ambil masa kurang satu per empat waktu.
untuk menggamit kenangan lampau.
cuma ambil masa hanya sekali kelipan mata
untuk kembalikan imbasan masa lalu.

huh, alangkah jahilnya aku waktu dulu.
keanak-anakan tidak bertempat.
merentan bila diagah.
menyalak bila dikerah.
punya otak tak punya akal.
bijak menongkah langit.
jatuh tersembam tak nampak bumi.

maaf. atas segala macam jenis dosa yang telah aku lahirkan.
maaf. atas segala nista yang aku lemparkan.
maaf. atas segala macam cerita sialan yang aku jajakan, kisahkan.
maaf. maaf. cuma maaf.


myy amieyra

time kasih sebab bace =)

No comments:

Post a Comment