“Aku bukan seorang pendakwah tegar yang mulia hatinya. Aku melakukan dosa dan sedang memohon keampunan dari Dia. Hanya seorang gadis yang mahukan kehidupan yang bahagia. InsyaAllah =)

Tuesday, September 04, 2012

Peringatan


Dalam hidup ni, ada dua jenis manusia. yang baik dan yang jahat. itu saja.yang setan, tapi pura-pura macam malaikat pun banyak. life ni simple je. kalau kau rasa kau dah lama jahat, ubah la jadi baik. slow-slow. yang si baik pulak, bila orang jahat nak berubah, kau jangan la cakap macam-macam. 

Kalau orang yang suke bercerita kononnya dia ni lah yg paling dianiaya. lepas tu siap update status kata semua orang dengki dengan dia. Orang macam ni tak pernah ikhlas bersilaturrahim dengan siapa2 pun.

Depan kita baik, belakang kita mengumpat. Pilih kawan elok-eloklah jangan pilih yang suka bercerita buruk pasai orang lain. Cerita kita pun nanti dia jual sekali bila dia nak raih modal simpati.

Lagi satu, hati-hati dengan orang yang pendiam. kata org, "DIAM-DIAM UBI BERISI" sebab kejahatan susah nak di agak. biar la "LASER" yang penting tak hikpokrit.

Ni  yang jenis berpura-pura plak, walhal dalam hati punya la busuk, cam mana pulak tu. Lagi parah, makan sikit-sikit, aibkan orang sikit-sikit. Orang Malaysia kan baik hati, mesti percaya dengan peminta simpati. Secara tak langsung dia bagi kita persepsi negatif.

Sapa makan cili, dia rasa pedas. Yang penting niat kita baik, tak kisah lah hati orang sebelah sana tu macam mana. InsyaAllah sama-sama kita berubah jadi baik. memang payah nak jadi baik kalau sekerat jalan dugaan pun banyak. nak jadi jahat senang je tapi ingatlah balasan Allah.

p/s : ber'cerita'lah tentang aku hingga kau bosan.

myy amieyra

time kasih sebab bace =)


2 comments:

  1. pnah rse mcm ni,,, x bole nak buat apa2 bia tuhan yang balas segalanya :)

    ReplyDelete
  2. hai...

    jemput ke my giveaway
    http://oneniezuka.blogspot.com/2012/09/giveaway-saya-mau-novel-dari-onenie.html

    ReplyDelete