“Aku bukan seorang pendakwah tegar yang mulia hatinya. Aku melakukan dosa dan sedang memohon keampunan dari Dia. Hanya seorang gadis yang mahukan kehidupan yang bahagia. InsyaAllah =)

Monday, July 23, 2012

Kebingungan melampau

Dah lama sangat aku nak tahu tentang bende ni. Korang penah tak tiba-tiba je teringat atau terimbas kat seseorang? Maksud aku, seseorang yang langsung tiada kaitan dengan korang. Kalau terimbas pula bukanlah time korang tengah buat sesuatu atau terfikir sesuatu yang tiada kaitan dengan orang tu langsung. Pernah tak korang alami bende camni?

Aku ada terbaca juga blog orang yang tulis tentang perkara ni. Dia pun tulis pasal terimbas kat orang yang dia tak rapat secara tiba-tiba. ingatkan perkara ni hanya berlaku kat aku sorang je, rupanya ada juga orang lain yang rasa cammtu. Gembira la juga, sekurang-kurangnya aku tak dianggap aneh n pelik kan.

Dan cara pengimbasannya secara tanpa diminta, tanpa dipanggil, tanpa dipaksa dan tanpa terlihat sesuatu yang berkaitan dengan orang tu. Jadi maksudnya, kalau kita ternampak barang-barang atau gambar seseorang secara automatik memang kita akan teringat atau terimbas orang tu. Tapi yang ini kes lain, wajah orang tu tiba-tiba je muncul tanpa kita lihat apa-apa objek pun. ok aku bg contoh, kalau kita pandu kereta, tiba-tiba kita boleh terimbas wajah orang tu. Anehkan?

Mana mungkin kita ingat orang yang tiada kaitan dengan kita sembarangan. Lagi pun, tak terfikir pun nak ingat orang tu. Tapi bagi aku, aku nak sangat-sangat tahu kenapa boleh jadi camtu. tiba-tibakan teringat someone yang xpernah wujud.

Nak luah dengan kawan takut plak, nanti apa plak cakap diorang kan? tak pasal-pasal cakap aku dah tak betul.

p/s: ketuk kepala dengan lesung batu biar kepale aku tak bingung.

myy amieyra

time kasih sebab bace =)

No comments:

Post a Comment