“Aku bukan seorang pendakwah tegar yang mulia hatinya. Aku melakukan dosa dan sedang memohon keampunan dari Dia. Hanya seorang gadis yang mahukan kehidupan yang bahagia. InsyaAllah =)

Wednesday, March 06, 2013

Post tak de tajuk

Pedih kan rasanya bila diri dikecewakan, terutamanya oleh orang yang kita sayang. Dah berjanji, last-last jadi lain.


Bayangkan berapa kali kita kecewakan Tuhan kita hanya untuk menggembirakan diri kita sendiri. Azan Subuh berkumandang, tarik selimut, sambung tidur. Allah SWT suruh tutup aurat, kita biarkan juga sebab nak dapat pujian dari orang lain.

Walau berapa kali pun dan betapa besar pun manusia mengecewakan Penciptanya, Allah SWT sentiasa membuka pintu taubat untuk hambaNya memohon keampunan tak kira betapa banyaknya dosa, walaupun dosa setinggi gunung, asalkan hambaNya tidak menyekutukanNya dengan sesuatu pun, nescaya Allah SWT isikan taubat hambaNya dengan keampunan. Allah SWT Maha Penyanyang Maha Pengasih.

So, pedih kan perasaan dikecewakan. Janganlah mengecewakan Allah SWT yang tidak pernah berhenti menganugerahkan kita nikmat dan rezeki dalam kehidupan. Sentiasalah ingat Allah SWT dengan berzikir dan selawat ke atas Rasulullah. Insya Allah hati kita tenang dan dipermudahkan jalan.

myy amieyra

time kasih sebab bace =)

No comments:

Post a Comment