“Aku bukan seorang pendakwah tegar yang mulia hatinya. Aku melakukan dosa dan sedang memohon keampunan dari Dia. Hanya seorang gadis yang mahukan kehidupan yang bahagia. InsyaAllah =)

Tuesday, January 01, 2013

Penghulu entry 2013

tahun 2012 dah melangkah pergi. yang mendatang tahun 2013. semua orang sibuk buat azam tahun baru.

azam tahun baru?

wajib ke kena buat azam tahun baru. rasanya aku tak pernah merangka-rangka mahu buat azam.

arghh, tak kesah lah. janji tahun 2012 penuh dengan memori indah dan pahit. yang manis sering diingati tapi yang pahit jarang-jarang untuk diingati. kadangkala berlegar kembali dalam otak fikiran tentang perkara yang sudah.

mahu putar kembali ke tahun-tahun lepas, memang mustahil. mahu patah balik ke zaman muda remaja, memang tak masuk akal. apa yang berlaku pada tahun-tahun lepas biarkan. buang yang pahit, ambil yang manis. perkara yang pahit jangan dibiarkan menyesakkan dada. biarkan ia berlalu bagaikan angin yang lalu menyapa lembut.

kalau azam tahun lepas tak tertunai, carry forward kepada tahun ini!

yang penting bila masuk tahun baru, umur aku pun makin meningkat. serasa diri sudah makin tua.

tapi yang pasti, aku nak jadi anak yang baik untuk umi dan abah. sentiasa dengar kata diorang n tak nak degil-degil lagi.

aku nak ubah perangai. sume cakap aku ni manja, dia pn sama. so aku nak ubah sikit perangai aku ni. tapi aku xnak jadi orang lain.. aku nk jadi diri aku sendiri. xkisah la apa orang cakap pun. yang pasti aku sendiri tahu apa yang aku nak dalam hidup ni.

nak jadi insan yang paling sempurna di mata semua orang. walaupun aku tau aku bukanlah terlalu sempurna. untuk jadi insan yang disenangi semua orang. bia kita tak cantik rupa tapi perangai kita cantik. insya allah aku akan cuba ke arah itu. so lepas nie dak tak leh mengumpat mengata mengeji marah-marah, merajuk tak tentu pasal.

nak solat pada waktunye. xnak lewat-lewatkan. lepas azan, terus solat. insya Allah. disiplin itu penting kan kalau nak berjaya..

arap segala yang aku impikan ni tercapai. Amin..


myy.amieyra

time kasih sebab bace =)

2 comments:

  1. Tak perlu tahun baru untuk berazam...Sentiasa lah berazam memperbaiki dan mempertingkatkan diri setiap masa.

    ReplyDelete