“Aku bukan seorang pendakwah tegar yang mulia hatinya. Aku melakukan dosa dan sedang memohon keampunan dari Dia. Hanya seorang gadis yang mahukan kehidupan yang bahagia. InsyaAllah =)

Wednesday, January 09, 2013

Biar dia tahu, aku xkisah

Biar dia salah sangka
Biar dia salah anggap
Biar dia salah menduga
Biar dia tahu yang buruk
Sebelum mengharap yang baik-baik.

Kalau dia ikhlas,
Dia akan sedia menerima kekurangan yang ada,
Dari hanya mengharap yang baik dan sempurna.

Apa guna menghabiskan masa menunjukkan kebaikan,
Bila dia tidak boleh menerima kelemahan?
Biar dia tahu aku tak pandai itu, aku tak pandai ini.

Biar dia tahu,
Aku mungkin tak dapat memenuhi
Expectation dia yang tinggi melangit itu.

Biar dia tahu,
Aku pernah punya masa lalu,
Namun aku masih punya masa hadapan.

Biar dia tahu,
Biar dia buat keputusan
Supaya dia tidak rasa tertipu,
Supaya dia tidak menyesal kelak.

So, aku tak kisah,

Aku lebih prefered dilihat sebagai diri aku yang tak sempurna
Biarlah mereka tahu aku tidak tahu itu, tidak tahu ini 
dari mereka melihat kesempurnaan aku yang konon maha baik. 
"I'm glad to be me even it's hard to be me"

ok abis disini .


myy amieyra

time kasih sebab bace =)

No comments:

Post a Comment