“Aku bukan seorang pendakwah tegar yang mulia hatinya. Aku melakukan dosa dan sedang memohon keampunan dari Dia. Hanya seorang gadis yang mahukan kehidupan yang bahagia. InsyaAllah =)

Tuesday, December 25, 2012

Study vs final

klik tuk cerahkan mata 

kena BELAJAR ni

memang laa korang. tiap kali masuk sem berangan nak belajar sungguh2. tengok? dah study week pun tak start belajar lagi. hesy.

senario tiap-tiap sem memang macam nih, kan.

kepada sesiapa yang memang bertan-tan lagi nak kena study (no offense pada orang yang memang nama tan), sebelum masuk study week baik korang buat macam nih..


study week planning, my baby!

aku tiap-tiap sem buat cmni (terserlah keskema-an kau weh.)

okay, sebelum apa-apa aku mengaku dulu, memang tak akan ikut planning ni. tapi tak apa. planning ni, bak kata nama dia, plan aje. kalau dapat ikut, alhamdulillah. kalau lebih tidur je, boleh blah.

tapi tujuan utama aku buat study plan ialah supaya diri sedar yang tak banyak lagi pun masa yang tinggal sebelum exam. keyword dekat situ : SEDAR. sebab kalau cakap hak eleh, seminggu lagi, berzaman lagi kot beb, banyak masa lagi tu..

haa laa. tak tolak time makan mandi bukak internet tiap-tiap hari tidur malam tidur petang tidur tengahari bangun lambat lagi.

kalau korang tulis atas kertas, baru korang nampak, ciput je lagi masa. lagi-lagi bila kau cram planning kau atas kertas kecik macam aku buat. lagi lahhh terasa macam esok nak exam.

kesimpulannya : buat laa planning. bukan nak bagi korang stress. bukan nak suruh ikut 100 percent. cuma bagi diri sedar yang banyak lagi nak kena cover dalam masa yang pendek. kalau tak, kau relax je memanjang.

myy amieyra

time kasih sebab bace =)

No comments:

Post a Comment