“Aku bukan seorang pendakwah tegar yang mulia hatinya. Aku melakukan dosa dan sedang memohon keampunan dari Dia. Hanya seorang gadis yang mahukan kehidupan yang bahagia. InsyaAllah =)

Friday, December 21, 2012

satu jawapan

Kalau pun matahari itu sudah timbul dari barat,
sedikit pun masih aku tak berganjak,
atas perjanjian yang dibuat .

Kalau pun bumi ini sedang merekah tunggu kehancuran,
masih aku pegang kata aku pada kau.
dan kalau ceritanya kisah aku buat kau berkecil hati,
sungguh aku tak kan menulis lagi.

Aku cuma akan bina kombinasi kata,
tentang hati gadis penuh kesilapan,
tentang hati gadis yang menginjak dewasa.

Sebab aku,
mahu kau terus jadi kawan,
tak kan kembali jadi lawan.
dan untuk malu mengaku kau kawan,
maaf, tak kan pernah terjadi.

Cuma masalahnya,
kisah kita terlalu banyak kebetulan.
macam mana aku perlu jalani semua ini?
kalau dah namanya manusia biasa,
asalnya anak cucu Adam,
kita semua tak kan pernah lali dari khilaf.

Sudahlah, jangan ambil pusing.

myy amieyra

time kasih sebab bace =)

No comments:

Post a Comment