“Aku bukan seorang pendakwah tegar yang mulia hatinya. Aku melakukan dosa dan sedang memohon keampunan dari Dia. Hanya seorang gadis yang mahukan kehidupan yang bahagia. InsyaAllah =)

Thursday, December 27, 2012

Bengang + Down

Aku rasa stress.

Homesick + bengang dengan orang + tak leh nak fokus study
Rasa macam diri ni lemah sangat, otak serabut
Kalau ada masalah, susah nak belajar
Rasa macam dada, sesak dan sempit

alternatif yang aku amik:

col my sayang,

" bebanyakkan bersabar.. umi tau,anak umi ni kuat... jangan kite ikut ape yang orang nak.. orang nak tengok kite menangis, takkan kite nak menangis.. kite senyum je.. kite terima, jangan pernah mengeluh.. setiap ape yang berlaku ade sebab dan hikmahnya.. redha ape yang orang buat terhadap kite.. kalau kite ikut, kite plak yang dianggap lemah.. banyakkan berdoa,dan ingat Dia selalu.. lagi satu,ingat tuhan tak suka tengok kite lemah "

betul cakap umi..

Bila muhasabah balik....

"Kepada-Mu kami sembah dan kepada-Mu kami memohon pertolongan"
(Surah Al-Fatihah 1:5)

" Dan Tuhan kamu berfirman : berdoalah kepada-Ku nescaya Aku akan perkenankan doa kamu"
(Surah Al-Mu'min 40:60)


Allah Maha Mendengar. Kalau ada masalah, tak perlu sebenarnya untuk aku rasa stress. Kerana Allah sentiasa ada untuk kita setiap masa.

Sepatutnya cuma perlu mengadu kepada Allah dan mohon kekuatan. Doa itu kan senjata mukmin.

Jadi, kalau korang yang baca blog ni rasa "down" , ada banyak masalah sampai rasa tak ada semangat, ingat dua ayat Quran kat atas ni ye? :-)

p/s : When you feel like there is no way out, let God in.Let Allah be in your heart. Then you'll find the way.

time kasih sebab bace =)

No comments:

Post a Comment