“Aku bukan seorang pendakwah tegar yang mulia hatinya. Aku melakukan dosa dan sedang memohon keampunan dari Dia. Hanya seorang gadis yang mahukan kehidupan yang bahagia. InsyaAllah =)

Monday, June 25, 2012

merajuk?


ISU MERAJUK?

PERLUKAH?

bagi aku, merajuk itu perlu. tapi tak perlu merajuk lama-lama. bukannya kita dapat pape pun nanti. even kalu kite merajuk lama-lama pun, tak takut ke kot-kot si dia akan berubah hati nanti? terlalu kerap sangat merajuk. si dia pun fed-up dah. tapi kalu jadi camtu, siapa yang akan menyesal?

aku cakap camni pun bukan bermakna aku seorang yg anti merajuk. cume, biarlah berpada-pada. first sekali kene ingat yg sume orang de sikap ego. tapi xboleh ke klau kite,

cuba buang perasaan ego kita. itupun demi kebhagian kite juga.

cuba berikan sedikit ruang dalam hati kite untuk memaafkan kesilapan si dia.

cuba berikan sedikit hati kita untuk menerima kata-kata maaf dari si dia.

mungkin kesilapan yang dilakukan bukan disengajakan ataupun dia hanya bergurau-gurau saja. tapi, camne untuk berhenti merajuk? terpulang pada diri sendiri. lain orang lain perangainya.

tapi jangan even de kesilapan yang simple pun nak merajuk. rasenya itu tak perlu kot. 

contoh situasi,

A: kenapa xbalas msj saya?
B: saya merajuk dengan awk.
A: merajuk pun kene bagitau gak ek.
B: ealah.
A: alalaaa...comelye muka masa usyuk merajuk ni...
B: ^_^

p/s: merajuk tu boleh, jangan keterlaluan.

myy amieyra

time kasih sebab bace =)

No comments:

Post a Comment