“Aku bukan seorang pendakwah tegar yang mulia hatinya. Aku melakukan dosa dan sedang memohon keampunan dari Dia. Hanya seorang gadis yang mahukan kehidupan yang bahagia. InsyaAllah =)

Monday, April 28, 2014

Yakin kekuasaanNya

Apa saja yang terjadi pada aku.
Tak kira baik atau buruk.
Nikmat atau ujian.
Setiap satunya ada peringatan dan pelajaran yang nak diberikan Tuhan.

Cuma tinggal hanya aku.
Nak buka mata belajar.
Atau nak dibiar saja. Berlalu pergi
Macam debu yang terbang.
Tak bernilai.

Aku tidak sama dengan kalian. Yang selalu bermimpi indah.
Aku  tidak ada kuasa, mungkin itu semua petunjuk

Dan untuk setiap sesuatu yang aku tak suka.
Yang buat aku kecewa dan hampa.
Yang buat aku luka dan punah jiwa.
Boleh jadi itu semua menjadi pintu yang membawa aku pada sesuatu yang lebih berharga.
Yang lebih membawa bahagia.
Yang lebih memberi makna dalam hidup aku.

Takdir Allah tak pernah salah berkisah.
Allah tidak pernah menjadikan hidup ini penuh dengan kesenangan.
Diselit susah untuk aku terus yakin pada kuasa Tuhan yang aku sembah.
Untuk aku mencari kasih Dia dalam segenap rasa susah dan payah.
Untuk aku merafak syukur pada Dia untuk segala yang mudah dan indah.

Maka, aku hanya perlu terus yakin.
Dia berkuasa mengatur segalanya.
Yang kadang-kadang terlihat mustahil pada akal dangkal manusia.

Ajar aku erti kekuatan duhai sahabat
Tarik bersama ke tempat suci itu
Jangan tinggalkan aku dengan jahilan. 
Yang bakal membawa aku ke tempat paling keji.

Aku perlukan kekuatan
Aku perlukan sokongan.

Perubahan itu indah.

myy amieyra

time kasih sebab bace =)

No comments:

Post a Comment