“Aku bukan seorang pendakwah tegar yang mulia hatinya. Aku melakukan dosa dan sedang memohon keampunan dari Dia. Hanya seorang gadis yang mahukan kehidupan yang bahagia. InsyaAllah =)

Sunday, April 13, 2014

Keaslian sudah pupus

Secara peribadinya, aku rasa tiada apa yang original pun di dunia ini. sume palsu itu satu penyataan dan satu kebenaran. Cuba kita lihat sekeliling, banyak yang sama. tidak sedikit pun berbeza. kenyataan bukan.

Termasuklah entry yang sedang aku taip ini.

Boleh jadi gambar yang aku tangkap sendiri. Menekan butang klik, akhirnya terhasil satu gambar. Ataupun, satu lukisan hasil lakaran satu tangan. Mengerak pena dari satu titik bersambung menjadi satu lukisan. satu gambaran adalah lebih tepat.  Juga, idea atau buah fikiran. terperangkap dalam fikiran dipindahkan menjadi satu nukilan dalam bentuk tulisan penuh dengan makna. cam berfalsafah plak.

Sebab aku merasakan, apa pun yang kita buat, pasti akan ada peratusan kecil dari unsur luar yang mempengaruhi benda yang kita buat atau hasilkan.

Macam entry yang aku taip hari-hari jugak.

Memang aku yang taip, aku juga yang memikirkan susunan ayat disini dan jari menekan keyboard. 

Tapi, kalau tiada apa yang berlaku pada aku sepanjang hari. Tak mungkin entry boleh terhasil dengan sendiri. Betul tak? ok straight to the point.

Ni cerita semalam, kiteorang satu bilik ni main masak-masak. 

'' Cik Myy, tak payah nak berlagak sangat la. bukan susah pon masaknye. Stemboat je kot. tu pon bukan kau yang masak. hasli dan ely. Ely ni bakal jadi bini orang dh. sume bende die tau. aku pun kena belajar dengan dia. Almaklum la, hujung tahun ni nak naik pelamin. Kau ade? Ok, jangan jeles. "

Ely, mohon bagi tunjuk ajar ye.  

#semalampunyecerita

myy amieyra

time kasih sebab bace =)

1 comment:

  1. steamboat sesekali layn best laa....

    salam kenal...singgh sini smbil follow....

    ReplyDelete