“Aku bukan seorang pendakwah tegar yang mulia hatinya. Aku melakukan dosa dan sedang memohon keampunan dari Dia. Hanya seorang gadis yang mahukan kehidupan yang bahagia. InsyaAllah =)

Wednesday, August 08, 2012

Ayah pesan jangan laju


Awak, hari ni besday awak. selamat hari lahir ye. semoga awk tenang disana dan ditempatkan dalam golongan yang beriman.

Saya akan ingat awak sampai bila-bila.

"Petikan hmetro,14 april 2012"

SEPANG: “Malam semalam (kelmarin) saya pesan kepada Angah supaya bawa motosikal elok-elok, jangan laju. Walau lambat macam mana sekali pun, kena hati-hati tetapi nak buat macam mana, dah jadi,” kata Ramli Abdul Hamid, 44, bapa kepada Mohd Redza, 19, yang maut dalam kemalangan di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 3.40 petang itu, motosikal dinaiki remaja terbabit bersama kakaknya Zaidatul Azura, 22, yang dalam perjalanan ke Terminal Penerbangan Tambang Murah (LCCT), merempuh sebuah Perodua Alza di persimpangan lampu isyarat dekat Sirkit Antarabangsa Sepang (SIC). Rempuhan kuat itu mengakibatkan Mohd Redza cedera teruk di kepala, patah tulang pinggang dan tangan kanan. Mayatnya dihantar ke Hospital Serdang untuk dibedah siasat manakala kakaknya yang cedera ringan, dibawa ke Hospital Putrajaya untuk rawatan.

Pemandu Perodua Alza terbabit, Ketua Pegawai Kewangan SIC, Eddy Rashdan Mohd tidak mengalami kecederaan manakala Ketua Pegawai Eksekutifnya, Datuk Razlan Razali yang menumpang kereta berkenaan, cedera ringan dan menerima rawatan susulan.


Ramli yang ditemui di tempat kejadian berkata, dia menerima panggilan daripada isteri, Roshita Hashim sambil menangis memberitahu kedua-dua anaknya mengalami kecelakaan di lokasi berkenaan. “Saya terus ke tempat itu dan lihat anak sulung menangis sambil menyebut Angah beberapa kali sebaik saya sampai. Bila saya buka plastik dan tengok wajah Angah, saya dah tak tahu nak cakap apa. Boleh dikatakan setiap hari saya tengok berita kemalangan maut. Tapi bila perkara ini terjadi pada Angah, saya tak tahu macam mana nak gambarkan. Namun, saya reda dengan apa yang berlaku,” katanya.

Ketua Turus Trafik Selangor, Deputi Superintendan Azmi Mansor mengesahkan kejadian itu dan siasatan lanjut masih dijalankan.


KENANGAN DENGAN ARWAH

Aku kenal arwah masa aku keje sementara tunggu result. Berbalik pada arwah, arwah ni baek sangat. die keje kat sana gak tapi lain department. aku plak bahagian cashier. tapi bila orang ramai, die akan datang dekat kaunter aku, die akan bantu aku untuk packing barang2. awak,terima kasih. naseb baek awak datang tolong saya. saya penat sangat time tu. awak macam tahu-tahu je yang saya penat.

ingat x masa besday saya? awak ade bagi saya something. awak ingat x?

Time rest sambil makan,

arwah : myy, saya nak bagi something kat awak. tapi tak tahu la awak suke ke x. saya arap awak suke.

myy : awak nak bagi ape?

arwah : tapi bukan kat sini sebab bende tu tak ade kat sini. ade kat moto saya kat sana. (sambil tunjuk ke arah moto) awak tunggu jap ek.

myy : ok.

5minit kemudian,

arwah : awak amik la ni (sambil bagi 1 kotak besar). hapy besday myy, semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki. senyum selalu tau. saya suke tengok awaak senyum.

myy : ape ni wak?

arwah : bukak la.

myy : (sambil bukak kotak 2) wah comelnye. spongebob. macam mana awak tahu saya suke spongebob ni?tapi kenape spongebob ni xde hidung? kurus lak tu. tapi die ade pipi pau, senyum lebar lagi. comel. time kasih awak.

arwah : awak nak tahu kenape? sebab awak 2 kurus, pipi cam pau, pas2 kurus lak tu. so,sama la dengan spongebob ni. nak tau kenape hidung die xde? sebab, awak punye hidung pun bukannye mancung sangat pun. kiranya sepadan la spongebob ni dengan awak.

myy : awak perli saya ek. taknak kawan dengan awak dah.

arwah : (senyum) awak,awak simpan spongebob ni ye. lagipun awak dah nak stop keje kat sini. kita mungkin takkan jumpa dah. Bila awak rindu saya, awak peluklah spongebob ni. kiranye awak peluk saya la... hahaha

myy : amboi gelak sakan ek. xde maknenye nak peluk awak.


Tima kasih sebab bagi patung ni. suke sangat. masih lagi jadi persoalan, dari mana awak tau yang saya suke spongebob? pepun,time kasih wak.

Semoga awak tenang disana..alfatihah.

amin..

myy amieyra

time kasih sebab bace =)

15 comments:

  1. kmu knl ye arwah ni.... untungnye awk ade org suke... semoga arwah tenang di sana ye.. awk byk bersabar ye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin....kenal kejap tapi rse cam dah lama kenal...

      Delete
  2. swit nye..hrap haniera trus tbah tuk hari esok.. chaiyok2 >.<

    ReplyDelete
    Replies
    1. time kasih suke suki...sedekat alfatihah tuk arwah ye....

      Delete
  3. AL-FATIHAH :') be strong dear :)

    ReplyDelete
  4. alfatihah...alam barzakh kita terpaksa berdagang seorang diri dlm kubur dgn Allah..amal ibadah sedekah jariah ilmu bermafaat anak soleh takkan putus insyaAllah..

    ReplyDelete
  5. al-fatihah untuk arwah..sabar ya myra.

    ReplyDelete
  6. tersentuh lak naluri gua... Al fatihah... smoga rohnya dikalangan orang2 beriman... insyaAllah...

    ReplyDelete
  7. Allahuakbar.sedihnya bila org yang ada kenangan dgn kita pergi menghadap Dia. Tapi itu nak bagi kita ingat mati boleh jemput kita bila2 je.

    ReplyDelete
  8. Alfatihah..moga arwah tenang di sana. amin.

    ReplyDelete
  9. Semoga arwah berada di kalangan orang-orang mukmin yang beriman.
    Al-Fatihah
    momoy baru jer post a cerita yang similar dengan ni di blog momoy
    jemput ziarah blog

    ReplyDelete
  10. sabar byk-II ye awk .. Al-fatihah

    ReplyDelete
  11. Sedihnyer T_T. al-fatihah untuk arwah. .

    ReplyDelete