“Aku bukan seorang pendakwah tegar yang mulia hatinya. Aku melakukan dosa dan sedang memohon keampunan dari Dia. Hanya seorang gadis yang mahukan kehidupan yang bahagia. InsyaAllah =)

Wednesday, January 08, 2014

Tidak pasti

Aku sendiri tidak pasti, aku tergolong dalam golongan yang macam mana.
berfikiran positif atau tidak.

Cuma yang aku tahu,
setiap hari aku belajar untuk berfikir dan bertindak, setiap detik itu juga, aku cuba perbaiki.

Jujur, bukan mudah sebenarnya

Realitinya, disekeliling aku, lebih ramai temui arah negatif sedangkan mereka sendiri akui akan keburukan memilih cara itu.

Hidup dimuka bumi ini berlandaskan sebab serta akibat.

Lagi banyak buat kebaikan, lagi banyak ganjaran yang dapat.
Lagi banyak huru hara, makin sukar untuk fahami erti ketenangan.

Nak jadi baik memang susah. Andai tidak mampu untuk memberi kesenangan pada orang lain, jangan pula kita menambah kesusahannya.


myy amieyra

time lasih sebab bace =)

1 comment: