“Aku bukan seorang pendakwah tegar yang mulia hatinya. Aku melakukan dosa dan sedang memohon keampunan dari Dia. Hanya seorang gadis yang mahukan kehidupan yang bahagia. InsyaAllah =)

Saturday, January 04, 2014

Berehat

Ada sebab kenapa diciptakan malam.
Malam untuk berehat, untuk hilangkan kecelaruan dunia.
Cukup untuk tubuh badan kita untuk recharge balik.

Bila belajar, bekerja, ada masa perlu bercuti, berehat.
Sebab kita bukan robot 24 jam tak henti beroperasi.

Menulis pun macam tu juga.
Ambil tempoh untuk 'rehat'.
untuk buat penilaian balik terhadap apa yang ditulis.

Kadang, bila aku buat benda sama setiap hari setiap ketika,
aku tak sedar aku tengah kumpul noda dan dosa.

Aku rasa yang aku buat betul belaka. 
Bila berehat sejenak, dan tengok semula.
Oh tidak. Aku dah banyak lari dari tujuan asalnya.

myy amieyra

time kasih sebab bace =)

No comments:

Post a Comment