“Aku bukan seorang pendakwah tegar yang mulia hatinya. Aku melakukan dosa dan sedang memohon keampunan dari Dia. Hanya seorang gadis yang mahukan kehidupan yang bahagia. InsyaAllah =)

Wednesday, July 10, 2013

Jujur untuk kali ini. Serius.

Susah nak puaskan hati semua orang
Tak mampu untuk kita jaga hati semua orang

Siapa kita nak pasti kan semua orang suka kita
siapa kita nak cakap orang salah atau pun tak

Apa yang aku buat sekarang, sudah cukup buat aku tersenyum walaupun pahit.

Itulah keputusan sampai bila bila. aku dah nekad. tiada perkataan untuk patah balik lagi. aku jujur. maafkan aku kerna aku jujur. aku berkata benar untuk segalanya supaya adil bagi semua. susah nak jaga hati dan perasaan orang.

Ada yang cakap aku bodoh sebab terlalu menjaga hati dan perasaan orang sedangkan apa yang aku rasa berkali-kali teruk dan sakit. aku tak kata aku baik. aku tak kata aku betul tapi hakikatnya aku tak mampu nak tahan semuanya.

Namun, biar apa pun yang melanda, aku masih lagi mampu tersenyum dan gembira. mungkin kebahagiaan bukan milikku buat masa sekarang. aku tak kesah asalkan aku tak sakiti hati orang lain. aku lepaskan mana yang patut aku lepaskan.

Aku bahagia begini.
Aku suka begini.

Segalanya mampu buat aku tersenyum. biarlah yang lanjutnya ternoktah disini. aku berhenti untuk segalanya. kerna hanya ini daya yang ku mampu. aku terima.

pergilah. tapi maafkan aku kerna aku harus jujur untuk semua ni. sehingga disini.

p/s: jadi macam aqil zafran, bile bagi susu, terus senyum.

myy amieyra

time kasih sebab bace =)

3 comments: