“Aku bukan seorang pendakwah tegar yang mulia hatinya. Aku melakukan dosa dan sedang memohon keampunan dari Dia. Hanya seorang gadis yang mahukan kehidupan yang bahagia. InsyaAllah =)

Wednesday, May 08, 2013

Kasih ke syurga

Erti kehidupan baru ku rasai disini. Hidup tidak mudah untuk dilalui. Dulu mungkin aku tidak mengerti apa itu kehidupan sebenar tetapi apabila dewasa, diri ini semakin mengerti tentang hidup.

Langkah perjalanan hidup ini terlalu perit untuk dihadapi. baru aku rasa apa itu pengorbanan. Baru aku mengerti apa itu kasih sayang dan baru aku sedar apa erti sebuah kejayaan.

Kini,

Aku mengimbas kembali zaman aku di alam persekolahan. Aku teringat akan semua leteran umi yang tak pernah jemu memberi nasihat agar aku sentiasa berusaha dalam kehidupan ini. Nasihat abah yang selalu bermain di fikiran setiap masa apabila kini aku jauh meninggalkan mereka demi mencapai satu kejayaan. Insyaallah.. Kerana leteran itu dan kerana nasihat itulah membawa aku kesini. Tanpa mereka disisi. Tipu kalau kata aku tak sedih, aku tak rindu. 

Dulu mungkin aku tidak mengendahkan apa yang dikatakan mereka tetapi apabila aku berada jauh dari mereka baru aku rasai kebenaran kata-kata mereka. 

Dulu juga mungkin aku tidak mengerti penat lelah ayah mencari rezeki demi memastikan diriku hidup selesa dan tidak sekali terabai. Aku tahu, disebalik senyuman dan ketawa mereka tersimpan satu rasa yang tak mungkin dapat aku tafsirkan.

Di sebalik wajah itu meletak sebuah harapan yang tinggi. Mengharap aku berjaya bukan untuk kesenangan mereka di hari tua tapi harapan itu adalah buat diri ku sendiri. Mereka inginkan aku hidup bahagia dan senang di masa hadapan.


ya Allah, terima kasih kerana menganugerahkan akan diriku seorang abah dan umi yang sangat sabar melayan kerenahku. yang sangat mencintai aku. yang sangat mengasihaniku. ampunkan dosa-dosa mereka.

Amin.

myy amieyra

time kasih sebab bace =)

2 comments:

  1. me too. love my dad :))
    jom dtg cni http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fjmbelog.blogspot.com%2F2013%2F05%2F1st-magical-giveaway-by-rara-emira.html&h=2AQEnFGjW

    ReplyDelete
  2. tanpa mereka siapalah kita..
    Moga ibubapa kita semua sihat dalam menjalani kehidupan seharian.. ;)

    ReplyDelete