“Aku bukan seorang pendakwah tegar yang mulia hatinya. Aku melakukan dosa dan sedang memohon keampunan dari Dia. Hanya seorang gadis yang mahukan kehidupan yang bahagia. InsyaAllah =)

Wednesday, November 26, 2014

Kita rancang tuhan tentu

Seronok tengok mereka yang sibuk menguruskan hal masing-masing tanpa menghiraukan masalah orang lain sehinggalah ia berjaya

Segala aspek sederhana, 
tidak nampak pandai, 
tidak nampak alim, 
tidak nampak kaya, 
tapi bahagia menghargai setiap masa yang ada diatas dunia ini 

Bercakap tentang idea, 
kerana apabila sudah berjaya, 
maka disitulah timbul kemampuan 
untuk menjalani dakwah lebih besar 
atau memberi kelebihan kepada masyarakat disekeliling mereka secara lebih meluas, 

Bukan hanya cakapan kosong yang hanya bercakap tentang kebenaran sesuatu 
sedangkan ia hanya membuang masa menjadi seseorang untuk orang lain. 
Kenapa kita hanya sibuk bercakap soal betul, benar, indah, jahat 
sedangkan kitalah yang merancang segala apa yang ada didepan kita, 

Allah yang menentukan segalanya, namun kita tidak merancang tapi hanya sibuk mencari kebenaran yang telah ada. 
Aku suka bidang aku, kerana aku sibuk bercakap soal idea, masa depan dan menjadikan sejarah sebagai pedoman, bukan sebagai bahan bualan. 

Pandang depan dan nikmatilah hidup ini

time kasih sebab bace =)

myy amieyra

No comments:

Post a Comment