“Aku bukan seorang pendakwah tegar yang mulia hatinya. Aku melakukan dosa dan sedang memohon keampunan dari Dia. Hanya seorang gadis yang mahukan kehidupan yang bahagia. InsyaAllah =)

Saturday, June 14, 2014

Pengakhiranku

Hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia sempurna
banyak yang perlu dikorbankan 
banyak juga yang terpaksa dilepaskan.

Sesekali langkah tersadung, rebah menyembah
sesekali melangkah gagah tersenyum megah
menentukan kesabaran dan air mata
selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul
usah di gusar pada anugerah Tuhan
anggaplah sesekali di duga itu sekadar untuk mematangkan
dan mengajar kita untuk bangun menjadi manusia sesempurna insan.

Ya Allah,
seandainya hari ini adalah hari ku yang terakhir
seandainya laungan ini adalah laungan Azan terakhir ku dengar
seandainya solat ini adalah solat aku yang terakhir.

Ku mohon padaMu,
ambil lah aku dalam keadaan yang telah Engkau redha
ambil lah aku setelah Engkau mengampuni segala dosa-dosa yang telah aku lakukan
secara aku sengaja atau terlebih yang tidak ku sedari
dosa kecil dan besar yang telah aku lakukan
Engkau saja yang tahu siapa yang akan menjadi penghuni syurga 
dan siapa pula yang akan menjadi penghuni neraka.

Yang manakah aku Ya Rabb?

..Pengakhiranku..

Namun,
tak akan ada manusia yang bakal mengetahui
aku. dia. mereka. masih lagi menanti. masih lagi menunggu.
apakah hari ini merupakan yang terakhir kali bagi diriku?

yang mampu bagi seorang hamba itu hanyalah
Berusaha. Bersedia dan meminta belas dari-Nya.

myy amieyra

time kasih sebab bace =)

No comments:

Post a Comment