“Aku bukan seorang pendakwah tegar yang mulia hatinya. Aku melakukan dosa dan sedang memohon keampunan dari Dia. Hanya seorang gadis yang mahukan kehidupan yang bahagia. InsyaAllah =)

Wednesday, April 24, 2013

Bercakap itu rumit

Aku ada satu masalah yang susah hendak diselesaikan sejak dulu lagi. Iaitu berkomunikasi dengan orang.

Tak kisah la part yang aku pendiam atau introvert sebab kadang- kadang aku lebih suka macam tu.

Perkara yang difikirkan lebih banyak daripada yang terluah.
Aku bukan seseorang yang jenis "I speak my mind".

Cuma, aku tak berani nak tegur.

Masalahnya, 
bila kau nampak perempuan ni baju tak cukup lengan, seluar tak cukup panjang dan ada pula tudung di kepala, kau cuma pandang pelik dekat dia.

Ataupun,
bila kau rasa kawan kau tak pergi sembahyang jumaat dan kau tak tegur, 

"Eh dah habis sembahyang Jumaat ke?" padahal jam baru 1 lebih petang. Okay, maknanya tu soalan menyindir lah.

Dan yang paling berat, kat laman maya atau bermesej, senang je tangan tulis salam atau insyaAllah. 

Tapi bila bercakap in person, mulut aku agak payah nak sebutkan dua itu.

Balik- balik, kalau berjanji atau buat plan, cakap "Okay. Okay" 

Kan dah baca dalam al-Quran tu, yang kita perlu sebut insyaAllah. Rasanya tafsir tu dalam bahasa Melayu lagi. Takkan dah lupa kot peringatan Allah tu.

Oklah, perbaikilah diri awak tu. Diri sendiri yang sangat kecewa dengan diri sendiri. Sobs.


myy.amieyra

time kasih sebab bace =)

2 comments:

  1. Hoooo, memang sukar sebenarnya nak buat perjanjian, hmm lagi lagi janji berduit,

    ReplyDelete
  2. samalah dengan aku. ho ho ho.

    ReplyDelete